Érezd jól magad Te is ...

5 leggyakoribb lélekromboló elem életedben és amit ellenük tehetsz

2018. május 01. - Balogh Icus

Kétség kívül az emberi test és szellem legádázabb  ellensége a STRESSZ

Manapság már a mindennapjaink részévé vált. Bevallom, minden olyan tanácsadót komolytalannak tartok, akinek a legfőbb tanács a páciense felé az, hogy kerülje a stresszt. Ez szinte lehetetlen. Akkor mit lehet tenni mégis ?guess-attic-837156_640.jpg

A megoldás abban van, ha megtanuljuk  a stresszt kezelni

Miért is olyan fontos mindez ? Kezdjük az elején : Stresszhatás akkor alakul ki bennünk, ha egy bizonyos élethelyzetre  olyan módon reagálunk, mellyel számunkra ártalmas érzelmi reakciókat váltunk ki. Ilyen módon maga a stressz is egyfajta vészcsengő a számunkra, hogy más irányba haladunk, mint kellene. Ha sokáig figyelmen kívül hagyjuk e jeleket, a szervezetünk újabb jeladásra kényszerül. Már komolyabb eszközöket fog bevetni. Megbetegíti a testünket.

A célunk tehát a stressz megszüntetésével, kezelésével az, hogy ...

  • korábban, még a test megbetegedése előtt feloldjuk a stresszhelyzetet,
  • megelégedéssel zárjuk le a konfliktusainkat és
  • találjuk meg a megoldást problémáinkra. Egy konfliktushelyzet sokféle tanulnivalót is adhat számunkra, ha figyelmesek vagyunk. Hisz gondolj csak bele, legtöbbször a vitapartnerünk nem csinál mást, mint tükröt tart elénk.

A STRESSZ TÖBBFÉLE FORMÁT KÉPES MAGÁRA ÖLTENI, hogy  ... megtévesszen és az őrületbe kergessen minket. Íme a leggyakoribbak ezek közül :

 

 1. Korlátaink, hiedelmeink

Számos olyan családi mintát ,berögződést, hagyományt hozunk magunkkal,melyek indokolatlan pánikot, feszültséget keltenek bennünk, aminek hatására falakkal vesszük körül magunkat,és még inkább korlátaink rabjai leszünk – Érdemes kutakodnunk, hogy mennyire megalapozott az a félelem, ami meghúzódik egy ilyen hozott hiedelem mögött és az mennyire lehet jelen esetben is érvényes ránk. Ha ez meg van, akkor érdemes a feloldásán dolgoznunk

2. Félelmeink 

Származhatnak saját megtapasztalásból, vagy mások által ránk ruházott , tovább adott tapasztalásokból, félelmekből – a legjobb megoldás, ha szembe nézünk ezekkel a félelmeinkkel, melyek ezáltal elveszítik jelentőségüket, jelenlétük okafogyottá válik

3. Önismeretünk hiányából fakadó önpusztító megnyilvánulásaink 

Gondolj azokra az alkalmakra, amikor valami miatt magadat hibáztattad egy kialakult helyzet miatt. Hetekig, hónapokig bűntudatod volt, ostoroztad magad, mi lett volna, ha... mit kellett volna máshogyan csinálnod. Holott, ha tisztában lennél azzal,ki is vagy valójában, mi a feladatod, miért vagy itt,minden történése életednek más megvilágításba kerülne és felhagynál az önostorozással

4. Energiavámpírok

Bevallom, én őket tartom az egyik legmérgezőbb tényezőnek a mai világban. Az energiavámpírok olyan lények (olykor családtagok, társak, munkatársak ,barátok,) az életedben, akik abból gyűjtenek erőt, ha téged idegesnek, feszültnek, szomorúnak látnak. Számos eszközük van arra, hogy elérjék, hogy Te rosszul érezd magad. Lehet védekezni ellenük, többféle módon. Megismerve a játszmáikat, már nem is olyan tragikus a dolog.

Szeretnél végleg leszámolni az energiavámpírokkal? Szavazz itt,és minden hasznos információt megkapsz majd tőlem, hogy végre nyugtod lehessen és arra tudj koncentrálni 100% - osan, amire Te szeretnél ! Ne légy kiszolgáltatott ! Ne légy tovább áldozat !

5. Elvárásaink

Bármerre nézünk, tele vagyunk elvárásokkal. Azt hisszük, hogyha mindenkinek teljesítjük az  óhaját, többek leszünk a szemükben. Pedig ez nem így van. Csak túlhajszoljuk, kimerítjük magunkat. A legnagyobb ellenségünk pedig   ismét önmagunk, amikor nem másnak akarunk megfelelni, hanem saját elvárásainknak. Ez az önpusztító gyakorlat a maximalisták kedvence.

 

Összességében jó tanácsként elmondható:

HA AZON KAPOD MAGADAT,  HOGY ÉLETEDET MEGKESERÍTI A STRESSZ

érdemes megvizsgálnod:

  • milyen érzések voltak jelen benned a szituáció közben
  • láss a dolgok mögé és
  • nézd meg, milyen indíttatásból merítkeztek az érzelmeid a szituáció közben. Netán bosszúvágy fűtött , kisebbrendűségi érzéstől vezéreltetett vagy félelem volt a háttérben ? Nem mindegy.

Ha már ismered a kiváltó érzelmet, azt kell feldolgoznod és elengedned.Tudom, ez most  egyszerűnek hangzik, de nem az.A jó hír viszont az, hogy számos módszer létezik az érzelmeink feldolgozására. És amiért érdemes minderre időt szánnod az  nem más, mint az, hogy ha így teszel, ÖRÖKRE MEGSZABADULSZ A KIVÁLTÓ STRESSZTŐL. Hiába kerülsz ugyanolyan szituációba, már fogod tudni, hogyan kezeld a helyzetet, aminek következtében olyan érzésekben lesz részed, melyeknek eszük ágában sem lesz stresszhelyzetet generálni.

Ha segítségre van szükséged, vagy szívesen megtanulnád a módszereket, keress meg, itt.Csatlakozz Te is az Egyensúlyépítők csapatához !